Jakie naklejki reklamowe warto dołączyć do sprzedawanego produktu?
Wytwórcy rozmaitych produktów dwoją się i troją, aby dotrzeć do możliwie największej grupy odbiorców i jednocześnie doskonale zapisać się w ich świadomości. Potencjał w tym względzie jest naprawdę spory i opłaca się mieć na uwadze rozwiązania marketingowe, jakie nie zaliczają się do skomplikowanych ani szczególnie kosztownych. Należy tu wskazać chociażby naklejki reklamowe, jakie w niektórych kręgach są niedoceniane, a tymczasem potencjał jaki w nich tkwi jest po prostu ogromny. Można za ich pomocą docierać do sporych grup docelowych, zarówno w ramach reklamy impulsowej spotykanej podczas poruszania się ulicami, jak również w innych warunkach.
Czasami firmy decydują się na to, aby dołączać naklejki promocyjne do swoich produktów. Pionierami w tym zakresie są wytwórcy artykułów dziecięcych – zarówno zabawek, jak i na przykład słodyczy. Dołączony sticker miał sprawić, że dziecko będzie bardziej zainteresowane marką i lepiej ją zapamięta. Wszak otrzymaną naklejkę widuje się potem często, albowiem trafi ona na szafę, lodówkę czy jakiś lubiany przedmiot.
Oczywiście powinna jej towarzyszyć wyrazista, zapadająca w świadomość kreacja wizualna, którą trzeba w detalach opracować. Tu już pole do popisu talentami mają specjaliści od grafiki i poligrafii. Dla dużych i małych Nie tylko dzieciom podobają się naklejki. Pojawiają się one na przykład na etykietach napojów w formie wlepek.
Można je oderwać i nakleić w wybranym miejscu, co pozwala kreować coś na kształt reklamowej społeczności. Konsumenci ceniący produkt reklamują go na własną rękę, na przykład opatrując wlepką własne auto. Przykładów jest więcej. Na takiej naklejce może znaleźć się kod QR, może ona też posiadać funkcję NFC – jeśli firma zdecyduje się na połączenie całego konceptu z nowoczesnymi, mobilnymi technologiami.
Pomysłów jest masa, a potencjał kryjący się w naklejkach może zaskakiwać. Dobrze, gdy załączona naklejka reklamowa jest w jakikolwiek sposób użyteczna. Wymienione przed momentem dodatki technologiczne mogą ją taką uczynić, ale na tym nie koniec. Można nakłonić ludzi na przykład do kolekcjonowania naklejek.
Tu pojawia się pole do wymyślania wszelkiego rodzaju konkursów, w ramach których uczestnik ma zebrać określoną liczbę naklejek, aby móc ubiegać się o nagrodę czy też otrzymać gwarantowany upominek. Pomysły mogą się mnożyć. Od kreatywności firm zależy, jak stickery zostaną wykorzystane. Na pewno warto wziąć je pod uwagę jako jedno z ciekawszych narzędzi marketingowych.