Headhunter, czyli kto?
Rekrutowanie pracowników do firmy to spore wyzwanie. Nierzadko się zdarza, że na ogłoszenie odpowiadają setki osób.
Wtedy pojawia się problem już na etapie selekcjonowania CV. Jeżeli poszukujemy pracownika na wyższe, kierownicze stanowisko, warto skorzystać z pomocy headhuntera.
Kto to taki? Headhunter to najprościej mówiąc „łowca głów”, to osoba która pomoże nam przy poszukiwaniu osoby najlepiej nadającej się na określone stanowisko. Dzięki temu można zyskać pewność, że potencjalny kandydat na pracownika posiada konkretne umiejętności i poradzi sobie w danych sytuacjach.
Headhunter to osoba, która ma bardzo dużą listę kontaktów, w związku z tym nie będzie dla niej problemem znalezienie odpowiedniego specjalisty z danej branży. Nierzadko headhunterzy nakłaniają i proponują transfer osobom pracującym na podobnym stanowisku w innych firmach.
Headhunterzy to osoby o świetnych umiejętnościach negocjacyjnych, dlatego często udaje im się nakłonić specjalistę z danej branży na podjęcie pracy w innej firmie.